vrijdag 16 april 2010

Paardenbloem

Er staat wat op het vuur te pruttelen. Kijk ik in de pan en wat zie ik... Paardenbloemen. Paardenbloemen? Tja, Felicia krijgt regelmatig van de oude madammekes prachtige recepten. Zo hebben we laatst paardenbloemsalade gegeten. En ik moet zeggen het smaakte heerlijk. De paardenbloemen uit Pauliat schijnen van zeer goede kwaliteit te zijn. De madammekes kunnen het weten want ze lopen hier al wat jaartjes rond. Nu staat er dus weer een pan op het vuur. Paardenbloemsiroop wordt er gemaakt. Heerlijk om uit te smeren op een stukje stokbrood. Dat wordt smullen.

6 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd waar het naar smaakt. De sla ken ik wel en de thee natuurlijk, maar de siroop? Appels? Of kruideiger?
    Geniet ervan, goed weekend en groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we willen gewoon het recept! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Roelien en Nola; Hier in het dorp zit een boerinneke, zij maakt overheerlijke geitenkaas. Men neme zo'n lekker kaasje, besmeert een schijfje baguette ermee, doopt een lepeltje in de paardenbloemsiroop en besprenkel je broodje hiermee... Joie de vivre!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit nodigt uit tot een nieuwe rubriek op je site 'Lokale recepten' of 'kruidige recepten uit eigen tuin' ;-)
    Say cheese! Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ... en nu iedere keer als ik een veldje zie met paardenbloemen, krijg ik zin om ze in een pan te gooien .... erg leuk dit soort berichtjes ...

    Gr. Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...