maandag 26 oktober 2009

Ruigpootbuizerd

Achter ons stulpje ligt een akker van zo'n 14 hectare groot. Vroeger hoorde dat ook bij ons domeintje maar helaas is dit bij de verkoop allemaal opgesplitst verkocht. Maar goed, we hebben wel het plezier van dit prachtige uitgestrekte stuk land. Sinds een jaar is dit stuk land het jachtdomein van een ruigpootbuizerd. Een ruigpootbuizerd? Ja, volgens mij wel. Ik ben eens even flink gaan zoeken op internet en denk 'm gevonden te hebben. Het is geen gewone buizerd. Die zijn veel bruiner van kleur. We hebben veel gewone buizerd en valken hier in de omgeving maar deze is toch wel een bijzondere. Hij is veel grijs/witter dan een buizerd. Als een koning heerst hij over zijn domein. Sierlijk zweeft hij boven het akker. Soms loopt hij over het net geploegde veld op zoek naar zijn prooi. Laat zich door niks en niemand afschrikken. Dan vliegt ie weg naar een paar flinke eikenbomen aan de rand van het veld. Loerend naar een nieuw slachtoffer. Prachtig.

2 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig! Heb je de foto zelf gemaakt, dan is het helemaal mooi!

    Check mijn laatste berichtje even op mijn blog, want ik stuur je een blogaward (de honest scrap award), voor jouw/jullie blog, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Roelien. Wat een eer om deze award in ontvangst te mogen nemen. Heel leuk.
    Helaas moet ik je teleurstellen en heb ik deze foto niet zelf gemaakt. Het is me tot op heden nog steeds niet gelukt om de ruigpootbuizerd voor m'n lens te krijgen. Ik had het er inderdaad even bij moeten zetten. Maar ik zal je verblijden met een aantal andere foto's van roofvogels die ik wel zelf gemaakt heb. Kijk maar eens hier voor een foto van een Oehoe. En ook nog hier voor foto's van een gier en een arend. Salut!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...