dinsdag 15 september 2009

Hout

Daar ben ik weer. Afgelopen week heb ik het een beetje druk gehad met allerlei dingen. Ik ben naar een ontzettend leuke trouwerij van een vriend van me in de Franse Alpen geweest, heb een extra houthok gebouwd voor de enorme hoeveelheden hout die we gekocht en gekregen hebben. En gisteren hebben Jean en ik de hele dag joekels van houtblokken staan kloven met een enorm kloofapparaat. Deze splijter kan 19 ton uitoefenen dus die hakt de blokken met gemak in mootjes. Iedereen in de buurt is met stookhout in de weer. Wij kunnen deze winter er weer warmpjes bijzitten.

2 opmerkingen:

  1. Wat een kloofgeweld, lekker effectief zo! Ook een fijn gevoel dat je je dan de hele winter geen zorgen hoeft te maken over de voorraad stookhout. Toch ook wel supertof, die behulpzame buurman Jean. Zijn leven is door jullie komst op Pauliat veel rijker geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zagen, zagen, wiede wiede wagen, Sjoerd kwam thuis om een boterham te vragen ....
    Je zult wel wat potjes pindakaas nodig hebben. Maar dat zal een goed gevoel geven, zo hard werken samen. Geniet van de knapperende vuurtjes deze winter.
    Groetjes van Dorothe (en de rest)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...