woensdag 11 augustus 2010

Chevreuil

Het prachtige korenveld achter ons is niet meer. Eergisteren is het veld onderhanden genomen door de boer. Een dag hard werken en alles was weg. Gisteren kwam ie terug met de hooirollenmaker achter z'n trekker. Een paar uur op en neer rijden en nu ligt het veld vol met de karakteristieke hooirollen. Dat belooft de komende dagen een invasie van buizerds, valken en andere roofvogels. De muizen in het veld gaan het zwaar krijgen. Vanochtend kon ik dus eindelijk weer eens het veld inlopen. Halverwege het veld kreeg ik drie herten in het vizier. Een moeder met twee jongen. Een geweldig gezicht. Ze zagen mij niet. Ik kon me verschuilen achter de enorme rollen. Gewapend met mijn camera sloop ik van rol naar rol. Dichterbij kon ik niet komen anders zouden ze me zien. Zeker een kwartier heb ik kunnen genieten van het schouwspel van moeder en haar twee jongen. Rustig knabbelend aan de groene haag. Veilig langs de rand van het veld. Totdat één jong het waagde om het open veld in te lopen. Moeder keek even verschrikt in het rond. Geen jagers in de buurt. Niemand. Dus ook moeder en het tweede jong liepen het open veld in. Er was geen gras meer om te eten. Ik kon me mooi verschuilen achter de hoge hooirol. Ik denk dat het 50 meter was. Behoorlijk dichtbij en ze merkten mij niet op. Het was een schitterend gezicht. Ze huppelden van rol naar rol. En gingen verder en verder. Op naar het volgende veld. A demain!

3 opmerkingen:

  1. Prachtige foto´s!

    Ik ben alvast heel benieuwd naar de volgende serie van de roofvogels, toevallig mijn lievelingsdieren....

    Mooi geschreven ook Sjoerd, groetjes aan iedereen.
    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foto 1 is prachtig als achtergrond voor "het Bureaublad" op het scherm van de PC!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige fotos Sjoerd! Alles goed bij jullie?
    Groetjes uit een tropicale Minneapolis!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...