dinsdag 8 december 2009

Bouwupdate (5)

Kappen, kappen en nog eens kappen. Nee ik bedoel niet stoppen maar voegen kappen. Bij alle benedenmuren zijn de voegen nu netjes uitgekapt. Misschien wordt het een beetje saai voor jullie alleen maar muren en voegen te zien en te lezen. Maar ja zo ziet mijn leven er de laatste weken uit. En via ons blog wil ik jullie graag een blik in ons leven gunnen hier in Frankrijk gunnen. Romantisch leventje hè hier op het Franse platteland. Ti's koud, nat en het waait hard. Je wordt vies, je handen doen pijn, je oren doen pijn, stof in je ogen. Het resultaat wordt langzaam duidelijk en daar doe je het voor. Zeker als je een prachtig oud detail weer mooi hebt gemaakt. Op de foto zie je een nisje wat je bij iedere schuur hier bij ons in de Allier/Creuse terug vind. Dit nisje werd gebruikt om spulletjes in op te bergen. Het ziet er nu weer prachtig uit.

5 opmerkingen:

  1. Nee hoor helemaal niet saai. Mooi die muren en mooi dat nisje. Zo'n nisje zou ik ook wel willen maar dan eentje waar je ook in kan zitten met een paar lekkere kussentjes..Echte hollandse opmerking natuurlijk.
    Petje af hoor voor al dat werk wat jullie verrichten, het is de moeite wel waard als je ziet hoe het wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk dat al die muren saaier voor jullie zijn dan voor ons volgers zittend bij de kachel en pc.Maar als jullie klaar zijn....ben in ieder geval helemaal weg van de nis erg leuk!Veel succes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sjoerd,

    mooi zal het worden. Vraagj, waar is de groene buis in de nis voor ?

    Groet Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Marc; goed gezien! Daar komt een spotje in om een mooi lichteffect te krijgen. Ik denk dat Boeddha een mooi plekje krijgt in dit nisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw nisje is echt zoveel mooier dan mijn nisje. En dan krijgt die van jou er ook nog een lampje in, huu huu. Mijn nisje krijgt twee kitcherige kaarsenstandaards die ik gratis heb gekregen van een aardige meneer op de brocante. Oké, dat is geen lampje maar toch ook wel leuk. En mijn boeddha staat er al een tijdje!

    http://www.hofstad.net/weblog2/index.php?itemid=1039

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...