woensdag 2 december 2009

Bouwupdate (4)

Voegen, voegen en nog eens voegen. De muren rondom de ramen heb ik helemaal uitgekapt en de afgelopen dagen opnieuw gevoegd. De betonmolen heeft regelmatig zijn rondjes gedraaid om voor mooi gemengd voegsel te zorgen. Met een muziekje op de achtergrond is dit meditatieve klusje best uit te houden. Buiten regent het en de wind zoekt fluitend zijn weg door de dakpannetjes. Het wordt mooier en mooier. Alle elektra is nu ook weggewerkt in de 'en pierre' muren. Dus geen opbouwdozen meer. Ik zit nu goed in het voegritme dus ga ik mijn werkterrein verplaatsen naar de beganegrond. Daar gaat het klusje weer opnieuw beginnen. Dan kan de compressor weer zijn werk gaan doen en zullen ook deze, door de jaren heen lelijk geworden muren, weer van een fris nieuw laagje voegsel voorzien gaan worden. De muren boven zagen er op zich nog prima uit. Maar beneden is het een ander verhaal. Hier hebben de koeien gestaan dus de mest heeft ook de muren aangetast. En niet te vergeten de kippen, die hier de laatste decennia rondgewandeld hebben, hebben er voor gezorgd dat de mest zich had opgestapeld tegen de muren. Kortom een fris nieuw jasje is hier zeker aan de orde. Ik kijk er al naar uit als het klaar is.

4 opmerkingen:

  1. Prachtig ben ook heel benieuwd hoe t gaat worden t is al zo mooi en die spanten,balken!Echt geweldig.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee wat een werk, maar wat ontzettend gaaf dat jullie (jij in het geval van het voegen?) dit allemaal doen.
    Heb nu even vluchtig jullie blog bekeken, wat uitgebreider de site over jullie vakantiewoning.
    Ik ben tegenwoordig met 6 personen en het ziet er enorm gaaf uit. Nu nog mijn 'thuis' front. Ik ben iig erg enthousiast (en heb gezien dat we voor aankomende zomer op moeten schieten qua beschikbaarheid!).

    Ga later meer lezen hier.

    Groetjes
    Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Fleur; Dank je voor je complimenten. Neem maar eens de tijd om ons blog door te nemen. En inderdaad voor komende zomer moet je snel zijn! Misschien tot ziens!

    Groeten
    Sjoerd

    @ Ingrid en Dorothe; Merci, ja wij zijn zelf ook heel benieuwd hoe het gaat worden. Stukje bij beetje wordt het wat. Alles op zijn tijd. Salut!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...