vrijdag 6 november 2009

Leeg

Mijn hoofd is leeg. Ja, de laatste tijd kost het me een beetje moeite om jullie leuke verhalen en belevenissen voor te schotelen. Nee, eigenlijk is m'n hoofd niet leeg maar zit het vol met allerlei bouwtechnische vraagstukken. Beton, hout, staal, vloeren, verwarming, elektra, afwerking, sanitair, afvoer, pffff noem maar op. Ik hou ervan om alleen te werken. Helemaal in mezelf deze vraagstukken proberen op te lossen. Dat gaat niet altijd, blijf dan hangen in gedachten. Dan proberen we samen tot een oplossing te komen. Dat lukt meestal wel alhoewel ik dan allerlei dingen moet gaan uitleggen die eigenlijk heel complex in mijn hoofd zitten. Dat valt soms nog niet mee. Mijn dagen vullen zich dus met bouwwerkzaamheden aan ons eigen huis. Ja, we willen graag eindelijk onze eigen spulletjes weer eens uitpakken. Dat zal nog wel even gaan duren maar dat moment gaat er zeker komen. Tot die tijd zal ik maar weer eens vaker de oude Boeddha-wijsheden gaan lezen.

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard.

Boeddha

3 opmerkingen:

  1. Geef uw gedachten de kans om tot rust te komen. Dan zal uw geest zo kalm zijn als een meer in het bos.
    Ook van Boeddha.

    Groetjes, Dorothe

    Ps. Tsja, dat vind ik nou moeilijk, mijn gedachten de kans geven tot rust te komen, maar allez wij blijven leren en proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, zo zitten wij op dit moment ook te dubben. Moeten we een 150 of 125 mm afvoer? Moeten de electrische dozen op 30 of toch hoger?, Moeten we drie of vier lichtpuntenin de woonkomen?. Wat moeten we op de vloeren op de verdieping? etc etc etc etc etc etc. Dus je bent niet alleen, maar als je er lang en goed over nadenkt komt het allemaal goed !

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...