woensdag 14 september 2011

Jazz klanken

Ik ben opgegroeid met de klanken van jazz, blues, dixieland en bigband muziek. Mijn vader speelt al van jongs af trompet. Mijn ouders hebben elkaar leren kennen tijdens één van deze muziekavonden. Het muzikale is altijd gebleven. Moeder heeft gezongen in een groot koor dat werkelijk heel Europa door trok. In die vroegere jaren was dat uniek. Het gebeurde niet vaak dat een koor de grens over kwam. Nee hoor, het koor waar zij in zong heeft in de meest prachtige steden opgetreden. Ook mijn broer en zus hebben het muzikale in zich. Mijn broer heeft pasgeleden met zijn cover-band ¿QuéPasa?, kijk maar via de link rechts hiernaast in de kolom, opgetreden bij Bavaria Open Air. Ook hij speelt trompet en blaast de longen uit zijn lijf. Maar mijn vader speelt nog iedere dag. Samen met een groep enthousiastelingen en professionals, Birdie 7, treden zij nog regelmatig op. Vliegen ook nog de wereld rond om ergens op privé-uitnodiging te komen spelen. Een aantal jaren geleden zijn ze naar Saint Louis geweest om daar op te treden en natuurlijk in cafeetjes te belanden waar ze met diverse jazzartiesten hebben kunnen jammen. Afgelopen week waren mijn ouders weer een aantal dagen bij ons en hun kleinkinderen. En dit keer had mijn vader ook zijn trompet meegenomen. En zo gebeurde het dat er, onder begeleiding van een begeleidings-cd, heerlijk jazz klanken door onze vallei klonken.









Hieronder een optreden van Birdie 7 samen met zangeres Machteld Cambridge. Het nummer heet Black Coffee. Mijn vader is te zien en horen in duet samen met Machteld vanaf 2:14. Maar om van alles optimaal te kunnen genieten moet je eigenlijk het gehele optreden bekijken. Veel luisterplezier!!!

1 opmerking:

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...