woensdag 3 februari 2010

Klimtouw

Weet je nog vroeger. Dan stond je in de gymzaal of sporthal van de school. Mocht je van de juf of meester met z'n tweetjes naar de hoek van de zaal rennen om vervolgens aan het touwtje te mogen trekken. Trok je daaraan dan bedekte het zware gordijn van klimtouwen langzaam de hele breedte van de gymzaal. Niet alle leerlingen waren even blij als ik was. Touwklimmen daar hadden hele volksstammen een hekel aan. Ik niet. Ik vond dat geweldig! Op de meest gekke manieren probeerde ik boven te komen. Aan één touw met gebruik van je benen. Zonder gebruik van je benen, dus hangend als een aap aan je armen jezelf naar boven proberen te worstelen. Later stapte mijn vriendje en ik over naar twee touwen. Hangend tussen twee touwen op je armen naar boven klimmen. Hilarisch. Een hele moeilijke was om zittend vanaf de grond, vanuit zit, jezelf de hele tijd in deze positie houdend naar boven te klimmen. Zwaar! Ik heb zo'n oud klimtouw nog in de schuur liggen. Nu heb ik 'm aan de hoogste hanenbalk geknoopt en hangt t'ie midden in de toekomstige woonkamer. Boven de toekomstige eettafel. Noah en Anne weten er wel raad mee. Noah heeft het al snel te pakken en is nu al in een paar slagen boven. Anne heeft er nog iets meer moeite mee maar wordt prachtig geholpen door Noah. Misschien laat ik 'm wel hangen...

1 opmerking:

  1. Lieve Groenendaaltjes, heb met veel interesse julie side bekeken.Wat een veelbewogen, maar wel natuurlijk en ontspannen leven leiden jullie in la douce France.Ik hoop dat het jullie goed mag blijven gaan in alle opzichten. Hartelijke groeten, Mieke Rijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...