vrijdag 22 januari 2010

Wekker

Ergens ver weg hoor ik een zacht gekraai. Het is nog vroeg. Ik kijk op de klok en sta op. Hier in de campagne sta ik altijd vroeg op. Als ik beneden ben maak ik de houtkachel aan. De kooltjes gloeien nog van gisterenavond. Wat boomschors en klein hout zorgen ervoor dat het vuurtje weer aanwakkert. Ik stap de buitenlucht in om wat hout te halen. Ik hoor 'm weer, nu luider. Ons haantje doet goed z'n best. Verderop hoor ik de haan van Angèle, onze buurvrouw. Nog verderweg het haantje van Henry en ook de haan van Jean. Ze roepen naar elkaar, nee schreeuwen. Wie kraait het hardst. Kukeleku!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...