maandag 9 november 2009

Bouwupdate (2)

Zwaar was t'ie, zwaar! De natuurstenen drempel van 1.30m breed was gebroken en daardoor een beetje omhoog komen te staan. Daardoor zou de toekomstige deur niet goed passen. Dus de drempel moest eruit. Dat kwam goed uit want de afvoerbuis moest onder de drempel door naar buiten en aangesloten worden op de septictank. Met een hoop gegraaf en gehak ben ik me een weg gaan banen onder de drempel door. Uiteindelijk is hij losgekomen van de muur en heb ik 'm met vereende krachten er uit kunnen wippen. Daarna met allerlei touwen, rolletjes en mankracht opzij kunnen duwen. Pas daarna kon ik bij de buizen komen door het gat nog dieper te graven. Maar de drempel moest natuurlijk ook weer terug gelegd worden. Met een touwsysteem om mijn schouders heb ik 'm op beenkracht naar z'n plekje gekregen. De breuk is helemaal mooi waterpas komen te liggen dus de nieuwe deur kan er over een tijdje mooi ingezet worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...