zaterdag 31 januari 2009

Het Sissende Geluid

In de vroegere paardenstal ben ik bezig om een sanitairgebouw te maken voor de gasten die willen komen kamperen. Bij het slopen van de stenen vloer van een gedeelte van de zoldervloer hoorde ik opeens Het Sissende Geluid. Noah kwam al snel naar me toe en vroeg wat dat was. Ik had geen idee. het leek wel op een gasleiding die geraakt was maar bij ons op het platteland zijn er helemaal geen gasleidingen. Na een minuutje hield het geluid op en ben ik verder gegaan met slopen. Tot plotseling, na het vallen van weer wat brokstukken, hoorde we weer Het Sissende Geluid. Tsjeemig, wat kon dat toch zijn. We hadden geen idee. Nadat het vloertje, dat gemaakt was van speciale soort platte holle tegelbakstenen, in gruzelementen lag op de benedenvloer ben ik dit met een moker nog kleiner gaan slaan zodat we het kunnen gebruiken als ondergrond voor een toekomstig parkeerplaatsje. Daarna alles bij elkaar vegen, ook de rotzooi die in de mooie voedertroggen gevallen was en plotseling.... daar was het weer Het Sissende Geluid! Daar zag ik het! In de hoek van een trog lag, tussen de stukken baksteen, ... een vleermuis. Gelukkig was hij niet geraakt door rondvliegende bakstenen maar hij had het duidelijk niet naar zijn zin. Vleermuizen houden een pittige winterslaap dus ik had het beestje ernstig verstoord in zijn ritme. Hij begon zich ook steeds meer te bewegen en uit te rekken zodat we zijn vliezen goed konden zien. Wij snel een doosje zoeken om hem daar in te doen. Toen we terugkwamen was hij al verdwenen. Nadat we de rest van het gebouwtje schoongeveegd hadden hoorde ik bij de laatste trog weer het geluid. Gelukkig had hij zich dus weer kunnen verstoppen achter wat hout. Ik heb er snel weer hout overheen gelegd zodat hij weer terug kon in zijn slaapritme. Best een spannend beestje om zo van dichtbij te zien en te horen.

1 opmerking:

  1. Nou dat wordt oppassen in het sanitairgebouw :-). In Afrika ben ik wel eens naar een WC geweest wat een soort put was. Bij gebruikt bleken er veermuizen in te zitten die aktief werden en naar boven kwamen vliegen bij gebruik. hiiiiiiiiiieeeeeeeeee. Groetjes uit Branbant

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...