maandag 29 december 2008

1 jaar Frankrijk

Vandaag is het precies één jaar geleden dat wij definitief naar het zuiden zijn gereden. Vestigen in een ander land brengt heel wat met zich mee. Je kunt nooit goed genoeg voorbereid zijn. Er gebeuren altijd onverwachtse dingen. Je kunt je suf lezen en verliezen in alle emigratieboeken die er zijn maar wij weten, alle verhalen zijn uniek. Daarom... het komt zoals het komt. Dit jaar is aan de ene kant voorbij gevlogen en aan de andere kant lijkt het alsof we hier al jaren wonen. Anne en Noah hebben zich enorm snel aangepast aan hun nieuwe levendje hier op de boerderie en zeker op hun school. Soms is er nog wel eens een verlangmoment naar de Nederlandse school als ze weer eens bezig zijn met de enorme berg huiswerk wegwerken. Maar als je dan weer de stralende gezichten ziet als je op het schoolplein staat zodra ze uit school komen dan weet je dat zo'n verlangmoment ook echt maar een moment is. De enorme rust, vrijheid en ruimte klinkt cliché maar het ís ook echt zo. Wij hebben het ongeloofelijk naar ons zin hier. Dit is ons plekje. Hier kunnen we ons ei kwijt. We hebben al aardig wat werk verzet maar we zijn er nog lang niet en dat maakt het ook zo interessant. Wij gaan ons tweede jaar in, blijf afgestemd op Une baguette et deux croissants s'il vous plaît... want binnenkort krijgen jullie een primeur! À bientôt.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Luitjes

    Ik kan het me nog goed herinneren, een jaar geleden in de pyjama bij het uitzwaaien bij Jose. We hebben het gevolgd en zullen dat zeker blijven doen, zeker nu je ons zo nieuwsgierig hebt gemaakt naar de grote primeur..........

    Groetjes, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat me raden (ik ben altijd goed met devinette :-). Gaan jullie de familie vergroteren met een franse bebe?????????? Is dit de grote primeur? :-)))))))))))

    En ja, ik kan me goed voorstellen dat jullie kinderen soms veel huiswerk hebben. Voor geen goud zou ik weer in de Franse scholen will gaan zitten! Pfiou. Ik heb het een keer gedaan en genoeg is genoeg. Als we kunnen helpen, vragen jullie het gewoon.

    Groetjes en liefs -Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Valerie; nee, je zit volledig op het verkeerde spoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jullie alle goeds voor 2009!
    En ik vind het nog steeds hartstikke leuk om jullie weblog te lezen! Ga zo door!

    Groetjes, Laurien Renkens

    www.laurienepien.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...