zondag 21 september 2008

Touwklauterboomklimtokkelparcours

Al maanden kijken Anne en Noah uit naar een bezoekje aan het Parcours Aventure bij Les Pierres Jaumâtres. Om op het grote parcours te mogen moet je minimaal acht jaar oud zijn en een minimale lengte van 1.30m hebben. Afgelopen woensdag is Noah dan eindelijk acht geworden dus togen wij in onze adventure outfit naar het parcours. Dit touwklauter-boomklim-tokkelparcours is gemaakt tussen de bomen. Er bevinden zich 4, in niveau's, verschillende trajecten. We kregen prima en veilig materiaal aangereikt en na een korte en duidelijke uitleg een klein oefenparcours om te wennen aan de handelingen die je moet verrichten. Daarna door met het eerste groene parcours. Dit parcours heeft 11 diverse onderdelen waaronder een Tyrolienne (tokkelbaan). Een mooi begin. Na al een beetje spanning gevoeld te hebben zijn we doorgegaan met parcours twee. Dit blauwe traject is al een stuk heftiger. We kwamen steeds hoger in de bomen te zitten en moesten via 18 spannende onderdelen en touwbruggen naar de verderop staande bomen zien te komen. Over touwnetten en door houten kokers via spannende staaldraden en lange Tyroliennes stonden we naar een flinke tijd weer met de benen op de grond. De laatste twee touwbanen, de rode en de paarse, is op aanraden van de altijd aanwezige instructeur niet gedaan door Felicia en de kinderen. Ik ben deze trajecten wel ingegaan en vond het een geweldige ervaring. Het werd hoger en hoger, de tokkelbanen meer en langer. We hebben ons hier een paar uur heerlijk vermaakt en gaan dit zeker vaker doen in de toekomst. Een absolute aanrader!

4 opmerkingen:

  1. 't Kwam mij bekend voor. Twee jaar geleden ook met de kinderen op vakantie in een avonturenpark geweest. Bloed, zweet en bibberbenen heb ik gehad. Bij de instructie en het kleine oefenparcour ging het bij mij al mis...ik vond dat het te hard ging en in een reflex greep ik mij vast aan de kabel en het rolletje ging zo over mijn vingers. Uit schaamte niets gezegd en de rest van de middag met dikke vingers rondgelopen.....
    Maar toch heel wat parcourtjes afgelegd en angsten overwonnen. De kinderen hebben naast een avontuurlijke middag ook een leuke middag gehad en hun moeder nog nooit zoveel verschillende kreten horen slaken.
    Groeten van ons viertjes,
    Dorothe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaaaaaaaaaaa zoiets hebben wij ook hier in de buurt! Ik heb laatst met Bonje en Fief gekeken hoe mijn broer en mijn nichtje en neefje door de hoge bomen klauterden. Ze vonden het geweldig. Zodra Bonje groot genoeg is gaan we het ook doen, want hij is dol op klimmen en kan het ook heel goed. Lekker voor jullie in elk geval, beetje adrenaline door de aderen! Groetjes, Tessel. PS Wij hebben het weer wat rustiger qua bezoek, jullie ook? Misschien leuk om binnenkort samen de herfst te vieren...?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allemaal,

    dat hebben wij afgelopen zomer (nog niet zo heel lang geleden) ergens in de alpen ook gedaan. Ik moet zeggen dat Ria en Ik ons echt zelf hebben moeten overwinnen. Opeens lijken 6 meter boven de grond een onoverkomenlijke hoogte als je eenmaal boven staat. Maar we hebben het toch gedaan en daar wij gezien het feit dat wij hoogte vrees hebben best wel trots op.
    Zelfs Vera en Tim hebben de kindertokkelbaan gedaan en vonden het ook geweldig

    Groet Fam Erkens Oirsbeek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joepie Noah, eindelijk! Het klinkt leuk en hartstikke spannend. Een volgende keer wil Niels ook met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...