donderdag 28 augustus 2008

Uilenkasten

Vorig jaar toen wij voor het eerst ons nieuwe huis gingen bekijken dacht ik dat het duiventillen waren. Maar één van onze gasten zei me dit voorjaar dat het om uilenkasten ging. Ik ben dat eens uit gaan zoeken en inderdaad zie je hier bij veel boerderijen de uilenkasten nog tegen de gevel hangen. Vooral in de buurt van de hooischuur. En dat klopt, ze hangen er pal tegen aan. Ik heb er één weer recht gehangen en de rest schoon gemaakt. Nu maar afwachten of de uilen er weer in zullen komen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Wij hebben geen uilenkasten, maar wel gaten vlak onder de nok. Iemand (ik weet niet meer wie!) vertelde laatst dat dat ook was om uilen aan te trekken, want dat willen de bewoners in oude huizen graag om muizen weg te jagen. Ik las op internet dat je in de nestkast een klein laagje nestmateriaal van bladeren en takjes kunt leggen als welkomsgeschenk. En dat je de opening van de kast naar het zuidoosten moet hebben.
    Liefs van Tessel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een goeie tip Tessel. Die ga ik toepassen. Zodra we bewoners hebben dan hoor je het.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...