dinsdag 19 februari 2008

Je maakt wat mee hier in de Franse campagne...

Vanmiddag ging ik even wat bouwmaterialen halen in Montlucon. Terwijl ik heerlijk over de Franse D-weggetjes aan het genieten was van de Franse radio met ruime keus aan Franse muziek, doemt er plotsklaps een gigantisch Frans everzwijn uit de heggetjes op. Ik ben vol in de remmen geschoten maar kon helaas niets meer ontwijken. Frontaal klapte hij tegen mijn Kangoo aan. Ik schrok me een ongeluk. Afijn, een paar honderd meter verder ben ik gestopt en even van de schrik bekomen. Ben direct terug gelopen om het zwijn te zoeken. Ik loop de bocht om en zie nog net een wit autootje snel wegrijden. Op de plek des onheils vond ik geen zwijn meer, wel een flinke plas bloed en een sleepspoor. Waarschijnlijk heeft een Franse familie de komende tijd sanglier-vlees op het menu staan. Einde van het verhaal... bumper aan gort, radiator aan gort, misschien nog wel meer, en geen bewijsmateriaal want die ligt bij een Frans boertje in zijn kofferbak. Zie hier zijn afdruk op mijn bumper. Het was een flinke knaap, hier een foto van 'm in betere tijden. Sneu beest...

2 opmerkingen:

  1. Hoi Sjoerd!
    Zeg, zie ik niet nog een slagtand in bumper zitten?!?!
    Kus Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjoerd,
    dit is een oud gebruik() ook in Belgie....
    Als je iets aanrijdt ! meteen in laden en richting bekende slacheter ermee. Vraag je buurman even hoe je in de toekomst moet handelen want nu heeft inderdaad een andere familie een jaartje te eten !!!
    enne...zeker niets tegen de Gendarmkes zeggen.

    groetjes Douf

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren!
Als je geen google-account hebt dan kun je het rondje vóór Naam/URL selecteren. Vul je naam in (url hoeft niet).
Bedankt voor je reactie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...